טיפים מכונות כביסה

טיפים לרכישת מכונת כביסה

למען נוחיותכם, בחרו במכונה עם פתח עליון לכמויות כביסה נמוכות והעדיפו מכונות בעלות פתח קדמי לכמויות גדולות של כביסה.
איך בוחרים את הקיבולת של המכונה? לפי מספר הנפשות שיש במשפחה. לבית עם 3 או 4 נפשות תתאים מכונה בקיבולת של 5 או 6 קילו, אבל תמיד עדיף לקנות מכונה עם קיבולת קצת יותר גדולה, נגיד 7 קילו. כך תוכלו לכבס כמות גדולה יותר בפעם אחת במקום לחלק את הכביסות, ולחסוך זמן, מים וחשמל. אם אתם משפחה גדולה, קחו מכונה בקיבולת של 8 קילו ומעלה.
סל"ד – הוא מספר הסיבובים לדקה של תוף המכונה, והוא שמשפיע על יכול הסחיטה של המכונה. יש מכונות שמגיעות גם ל-1600 סל"ד, מה שגורם לייבוש של הבגדים, אך גם לעתים מקמט אותם, ולא מתאים לכל סוגי הבדים. ההמלצה הכי טובה היא לבחור במכונה שיש בה את האפשרות לברור את מהירות הסחיטה ולהתאים אותה לסוג הבגד בכל שימוש. יש מכונות שלא מאפשרות את הבחירה, וזה פחות נוח לשימוש. כדאי לבחור במכונה שמאפשרת לפחות 1,000 סל"ד, שמגיעה עם בורר שמאפשר גם את הפחתת המהירות.
 גישה נוחה למסנן (פילטר) הוא אחד הפרמטרים החשובים ברכישת מכונת כביסה, ורבים לא מייחסים לו כל חשיבות. בקניית מכונה חשוב להקפיד על גישה נוחה לפילטר, כיוון שלא פעם נצטרך לשלוף מתוכו חפץ שנתקע בו או לנקותו.
 צריכת אנרגיה ומים מהווה שיקול חשוב בקניית המכונה איך נדע להבחין איזו מכונה היא חסכונית ואיזו בזבזנית? צריכת האנרגיה נמדדת בסולם של A עד G. רמה A היא הרמה החסכונית ביותר, ואילו G היא הרמה הכי פחות חסכונית. חשוב לקחת זאת בחשבון כשרוכשים מכונה, משום שלאחר מכן בזבוז האנרגיה ישתקף גם בחשבון החשמל.
 רוב המכונות יש לפחות 15 תכניות שיכולות לענות על כל צורכי הכביסה. בחרו מכונת כביסה בהתאם לצרכים שלכם. ארבע התוכניות הבאות קיימות בכל המכונות:
 תכנית ארוכה – מיועדת לבגדים מלוכלכים במיוחד.
 תכנית רגילה – דומה לתוכנית ארוכה אך קצרה יותר ומיועדת לבגדים ברמת לכלוך רגילה.
 תכנית מהירה – מיועדת לבגדים שזקוקים לניקוי קל בלבד או לשטיפת ריענון.
 תכנית לכביסה עדינה – מיועדת לאריגים עדינים ושומרת עליהם מפני בלאי.
 תכנית למניעת קמטים – תכונית ללא סחיטה עבור בדים הרגישים לקימוט או לסחיטה.

טיפים לשימוש נכון במכונת כביסה

 אחת לכמה כביסות מומלץ לשלוף את הפילטר הממוקם לרוב בחזית הקדמית של מכונת הכביסה (מימין למטה) ולרוקן אותו מכל החפצים הקטנים, המטבעות, הגומיות וסיבי בגדים שהצטברו בו. ניתן לשטוף אותו תחת מים זורמים ולייבש לפני החזרתו מכונת הכביסה. פעולה זו תקטין את הסיכוי לתקלות במשאבת המים של מכונת הכביסה.
 כמו כן, כדי למנוע סתימות ותקלות הנגרמות כתוצאה מהצטברות אבנית על רכיבי המכונה השונים, חשוב להפעיל את מכונת הכביסה אחת לחודשיים על תוכנית בטמפרטורה גבוהה (כ 60 – 90 מעלות למשך כרבע שעה). יש לעשות זאת כשהמכונה ריקה מבגדים וללא שימוש באבקת כביסה או במרכך כביסה. מומלץ להוסיף חומר ניקוי למכונה אשר יסייע בניקוי העובש ובהמסת האבנית שהצטברה בצנרת ועל גוף החימום.
 סבוניה יש להוציא לעתים קרובות ולשטוף עם סבון ומים זורמים. ובסיום מחזור הכביסה, השאירו את מגירת חומרי הניקוי פתוחה, כך שכל המים שנותרו יתאדו (אחרת, זה עלול לגרום לריחות לא נעימים).
 כיום מכונות רבות מרעישות רעש סילוני בזמן כביסה, מכונות כביסה מגיעות לסחיטה גבוהה עד 1600 סיבובים לדקה המנועים אלקטרוניים ולכן מרעישים כך. רק כאשר הרעש חריג ושונה מהרגיל כדאי להזמין טכנאי.
 חשוב מאוד שמכונת כביסה תעמוד על קרקע מוצקה ולא רכה, וזאת על מנת שלא תזוז ותשתולל בזמן סחיטה.
 רוב מכונות הכביסה הנמכרות היום אלקטרוניות ולכן לא מומלץ להתקין אותן באמבטיה והסיבה לכך האדים והרטיבות, במידה ואין לנו ברירה כדאי לאוורר את המקום לאחר שסיימנו את המקלחת.
 העמסת כביסה יותר מהקיבולת הרשומה, מכונות הכביסה של היום הן גדולות מאי פעם, ומפתה לדחוס "רק עוד" דבר אחד – אבל לא. אפילו למכונות בעלות קיבולת גדולה יש גבולות. כאשר ממלאים יתר על המידה את מכונת הכביסה, מים וחומרי ניקוי לא יגיעו לכל הבגדים, הלכלוך יילכד, והבגדים לא יצאו נקיים. בנוסף, עומס יתר גורם לבלאי מיותר של מכונת הכביסה והתקמטות גדולה יותר של הכביסה.

סרטוני הדרכה

התקנת מכונת כביסה

התקנה של מכונת כביסה 100177

תפעול מכונת כביסה

ניקוי פילטר מכונת כביסה

התקנה של מכונת כביסה 100175

הדרכה מכונת כביסה משולבת

דילוג לתוכן